مزایای خرید ملک در قبرس

مزایای خرید ملک در قبرس

مزایای خرید ملک در قبرس

مزایای خرید ملک در قبرس و نحوه انجام اینکار موضوع اصلی این بحث خواهد بود. از آنجایی که قبرس مدت هاست به مقصد گردشگری توریست ها تبدیل شده و توانسته امنیت روانی و مالی بسیاری برای ساکنین خود تأمین کند، مورد توجه سرمایه گذاران حوزه ملک نیز قرار گرفته است. با خرید یک ملک مرغوب در این جزیره خوش آب و هوا، می توانید از اقامت یک ساله و دائم این کشور نیز بهره مند شوید. با ما همراه باشید تا با سایر مزیت های خرید ملک در قبرس آشنا شوید.

مزایای خرید ملک در قبرس
مزایای خرید ملک در قبرس

چرا جزیره توریستی قبرس؟

مهم ترین سوالی که در ابتدای کار با آن مواجه می شوید، علت انتخاب جزیره قبرس برای خرید ملک است. در جواب به این سول لازم است شما را با این کشور توریستی و مزایای خرید ملک در قبرس آشنا کنیم. قبرس در واقع سومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه است. شاید تصور کنید کشور قبرس کاملاً یکپارچه و متحد است. اما به دلایل اختلافات گسترده، یک مرز مشخص میان قبرس شمالی و جنوبی کشده شده و آن را به منطقه ترک نشین شمالی و محل اسکان یونانیان در جنوب قبرس تبدیل کرده است.

هر یک از مناطق قبرس شمالی و جنوبی شرایط متفاوتی برای جذب سرمایه تعیین کرده اند. در قبرس جنوبی که محل اقامت یونانی هاست، زبان رایج همان زبان یونانی و در قسمت ترک نشین نیز ترکی استانبولی است. این منطقه اگرچه جزوی از اروپا به حساب می آید، اما هنوز هم جزو کشورهای حوزه شنگن نیست. می توان امیدوار بود در طی 4 الی 5 سال آینده قبرس نیز به عضویت در حوزه شنگن دربیاید.

آنچه که توانسته جزیره قبرس را از سایر کشورهای همسایه ما متمایز و شاخص سازد، وجود قوانین اروپایی در این منطقه است. بهره مندی از جاذبه های گردشگری متنوع، داشتن یک اقتصاد پویا و فعال و همچنین بالا بودن سطح امنیت اجتماعی از دیگر ویژگی های برجسته این منطقه به شمار می آید.

معرفی مزایای خرید ملک در قبرس

سرمایه گذاری در بازار املاک و مستغلات کشورهای خارجی، بسیار ریسک آمیز است و معمولاً با چالش های بسیاری همراه است. همین مسئله موجب شده تا افرادی که توانایی ریسک ندارند، قید خرید ملک در قبرس و سایر کشورهای اروپایی را بزنند. اما همانطور که می دانید برای انجام یک سرمایه گذاری سودده، لازم است تا ریسک این دسته از معاملات را به جان بخرید. در نهایت سود بالای معامله تمام آنچه که در این مسیر هزینه کرده اید، جبران می کند.

اگر تصمیم قطعی خود را برای خرید ملک در کشورهای اروپایی گرفته اید، کار خود را با خرید خانه و یا آپارتمان در قبرس آغاز کنید. این معامله بسیار سودآور بوده و مزایا مختلفی دارد. در بررسی مزایای خرید ملک در قبرس می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  1. امکان خرید اقساطی ملک در قبرس

شاید عجیب به نظر برسد، اما بسیاری از افرادی که در قبرس خانه و ملک خریداری می کنند، افراد پولدار و یا سرمایه گذاران معروف نیستند. بلکه افرادی هستند که علیرغم بودجه محدود، اطلاعات گسترده ای در خصوص نحوه خرید ملک در قبرس دارند. آن ها می دانند که در بخش ترک نشین قبرس، یعنی همان قبرس شمالی، امکان خرید ملک قسطی هم وجود دارد.

مدت هاست دولت قبرس با ایجاد شرایطی ساده جهت دریافت وام مسکن بدون بهره و بلند مدت، خریداران بسیاری را به این منطقه جذب کرده است. شرایط اخذ وام در این کشور اروپایی آنقدرها که تصور می کنید، سخت و پیچیده نیست. شرط اصلی استفاده از وام مسکن در قبرس، داشتن یک پاسپورت معتبر است.

  1. افزایش سرمایه در طول یکسال

نرخ رشد مسکن در قبرس بسیار بالاست. سالانه 20 درصد به قیمت مسکن اضافه شده و خریداران مسکن از این جهت نیز سود می کنند. پس اگر به دنبال این هستید که سرمایه ریالی خود را به یک سرمایه امن و سودده تبدیل کنید، خرید خانه در قبرس را در اولویت قرار دهید. شما می توانید حتی یکسال پس از خرید ملک، آن را با سود بالا به فروش رسانده و در سایر کشورهای اروپایی سرمایه گذاری کنید.

  1. امکان دریافت اقامت موقت و دائم

خب پیداست که برای افرادی که به دنبال دریافت اقامت از کشورهای اروپایی هستند، مزایای خرید ملک در قبرس بیشتر خواهد بود. اگر نتوانید از طریق تحصیل و کار در قبرس ساکن شوید، می توانید با خرید ملک ابتدا اقامت یکساله دریافت کرده و پس از 3 سال اسکان دائم، اقامت دائم این کشور اروپایی را به دست آورید.

شرایط اخذ اقامت از طریق ملک متراژ خانه و همچنین قیمت آن را در بر می گیرد. کمترین متراژ برای خانه 100 متر و کمترین قیمت نیز 300 هزار یورو در نظر گرفته شده است. در صورتی که بودجه کافی در اختیار دارید می توانید با خرید یک ملک به ارزش 2 میلیون یورو، به سرعت و بدون فوت وقت پاسپورت قبرس را به دست آورده و شهروند این کشور شوید.

  1. امکان دریافت سند رسمی و قطعی

یکی از مهم ترین نگرانی ها در خصوص خرید خانه در قبرس، عدم دریافت سند شش دانگ است. اما جای نگرانی نیست. دولت قبرس به شهروندان و خریداران خارجی دقیقاً یک نوع سند تک برگ را ارائه می دهد. پس از فوت خریدار نیز ملک را مطابق با قوانین حصر وراثت قبرس، میان وراث تقسیم می کند.

  1. تنوع بالا در کیس خرید

در تمام بخش های قبرس به خصوص قبرس شمالی، تنوع قابل توجهی از ملک و ویلا وجود دارد. شما می توانید در 6 استان قبرس بهترین و زیباترین خانه ها را در تناسب با بودجه خود خریداری کنید. این آیتم را می توان از مهم ترین مزایای خرید ملک در قبرس برشمرد.

  1. فاصله کم قبرس تا ایران

با خرید ملک در قبرس دسترسی مناسبی به کشور ایران خواهید داشت. شما می توانید میان این دو کشور بدون هیچ دغدغه ای سفر کنید. مسیرهای مختلفی برای سفر به قبرس وجود دارد. می توانید به شکل هوایی و یا زمینی به قبرس سفر کرده و از آن به ایران بازگردید.

  1. امکان درآمدزایی از طریق خرید خانه در قبرس

از دیگر مزایای خرید خانه در قبرس، امکان درآمدزایی از طریق اجاره خانه است. همانطور که پیش از این نیز گفته شد، قبرس در فصول مختلف سال خیل عظیمی از توریست ها و رداشگران را در خود جای می دهد. شما می توانید با اجاره خانه خود به این دسته از افراد از عواید دیگر خرید آپارتمان در قبرس بهره مند شوید.

سخن پایانی

مزایای خرید ملک در قبرس بسیار متنوع و گسترده است. در این مطلب به چند مورد خاص و مهم اشاره کردیم. توصیه می کنیم برای انجام یک خرید موفق و هوشمندانه، پس از آشنایی با مزایا و معایب سرمایه گذاری در قبرس، با نحوه خرید ملک در قبرس نیز آشنا شوید. با اینکار می توانید از تمام مزایای ذکر شده در این مطلب، به خوبی بهره مند شوید.

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه