کار در قبرس برای ایرانیان

کار در قبرس برای ایرانیان به خصوص در برخی حوزه های خاص، بسیار زیاد است. شما نیز می توانید سهمی از اقتصاد و کار در قبرس داشته باشید. چرا که قبرس، به خصوص بخش شمالی آن به تخصص و مهارت خارجیان و مهاجرین، احتیاج دارد. با ما همراه باشید تا با شرایط کار در قبرس شمالی برای ایرانیان و همچنین نحوه پیدا کردن کا در قبرس آشنا شوید.

شرایط کار در قبرس برای ایرانیان چگونه است؟

برای عموم افرادی که به کشورهای خارجی مهاجرت می کنند، پیدا کردن یک کار مناسب و پردرآمد، یک دغدغه بزرگ به شمار می آید. چرا که بدون در اختیار داشتن یک شغل مناسب، تأمین مخارج زندگی در قبرس و همچنین اسکان در آن با مشکلات بسیاری روبرو می شود. افرادی که در مهاجرت به قبرس، بخش شمالی آن را برای اسکان و اقامت انتخاب می کنند، شانس بیشتری برای پیدا کردن یک شغل مناسب خواهند داشت. چرا که جمعیت بومیان قبرس شمال یبسیار کم است و تنها 18 درصد از کل جمعیت قبرس را شامل می شود.

از سوی دیگر قبرس شمالی به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری در سطح آسیا، سالانه خیل عظیمی از گردشگران را در خود جای می دهد. همین مسئله موجب شده تا جمهوری ترک قبرس به نیروی کار احتیاج فوری داشته باشد. مین مسئله موجب شده تا مسیر پیدا کردن کار در قبرس برای ایرانیان، ساده و هموار شود. معمولاً مشاغلی که در ارتباط مستقیم و یا غیر مستقیم با صنعت گردشگری و توریسم هستند، پرطرفدار و محبوب ترند.

از مهم ترین این مشاغل می توان به مشاغلی که به توریست ها خدمات می دهند اشاره کرد. کسب و کارهایی همچون رستوران ها، کافه ها، هتل ها، آژانس های کرایه دهنده خانه و یا تور همیشه در رأس مشاغل پردرآمد قبرس شمالی هستند. علاوه بر این ها، وجود بنادر بزرگ در قبرس شمالی موجب شده تا کسب و کارهای مرتبط با امور مالی، مانند حسابداری نیز مورد توجه باشند. در ادامه این مطلب به معرفی پرطرفدارترین و پر ظرفیت ترین مشاغل در قبرس شمالی می پردازیم.

بهترین مشاغل برای ایرانیان در قبرس شمالی

مطابق آنچه که ایرانیان ساکن در قبرس شمالی عنوان کرده اند، برخی مشاغل در این کشور بسیار پر درآمد بوده و ظرفیت بالایی برای استخدام مهاجرین دارد. در عوض برخی مشاغل نیز به ندرت نیروی خارجی جذب می کنند. اما به نیروهای جذب شده حقوق بسیار بالای می دهند. بهتر است پیش از اینکه به قبرس شمالی مهاجرت کنید، با عموم این مشاغل آشنا شوید. حتی اگر سررشته ای در این حرفه ها ندارید، پس از آموزش آن ها وارد قبرس شوید تا به سرعت یک کار پردرآمد به دست آورید.

  1. مشاغل مرتبط با امور مالی و بازرگانی

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، بخش مهمی از کشور قبرس جنوبی ارتباط تجاری از طریق دریا دارد. روزانه تعداد زیادی کشتی بزرگ در بنادر قبرس لنگر انداخته و به تجارت می پردازند. قبرس پویایی اقتصادی خود را مدیون همین بنادر بزرگ است. خب پیداست که افرادی که در حوزه تجارت و امور مالی فعال هستند، شانس بسیاری برای داشتن یک شغل امن در قبرس دارند. ایرانیان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. موقعیت کار در قبرس برای ایرانیان در این حوزه خاص، بسیار زیاد و متعدد است. اما به شرط آنکه به زبان ترکی استانبولی و یا انگلیسی مسلط باشند و بتوانند با کارفرما و مشتریان ارتباط برقرار کنند.

  1. مشاغل مرتبط با IT و دیجیتال مارکتینگ

دسته دیگری از مشاغل مربوط به حوزه فناوری اطلاعات و دیجیتال مارکتینگ می شود. بد نیست بدانید که در کشور قبرس و به خصوص بخش های شمالی آن، صنعت تبلیغات از ارزش بالایی برخوردار است. همین مسئله موجب شده تا برای افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند، موقعیت های شغلی مختلفی ایجاد شود.

حتی برای افرادی که تصمیم به انجام دورکاری در کشور قبرس هم دارند، شرایط مناسبی برای کار و فعالیت فراهم شده است. این یعنی کسب و کارهای مرتبط با طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ موقعیتی عالی برای کسب در آمد در قبرس شمالی دارند.

  1. خدمات درمانی و پزشکی

کار در قبرس برای ایرانیان پزشک و پرستار، هموار وجود دارد. در قبرس شمالی، تابستان و زمستان مملو از مسافر است. خب پیداست که بسیاری از این مسافران در طول سفر خود به خدمات درمانی و پزشکی احتیاج پیدا می کنند. همین مسئله دولت قبرس شمالی را موظف ساخته تا با جذب پزشکان و پرستاران، نیاز مسافرین و گردشگران این منطقه را برطرف کند.

  1. کسب و کارهای مرتبط با آموزش

بسیاری از مهاجرین در منطقه قبرس شمالی، پس از مهاجرت خود اقدام به آموزش زبان استانبولی می کنند. همین مسئله زمینه را برای آموزش این زبان فراهم کرده است. اگر به زبان انگلیسی و ترکی استانبولی مسلط هستید، می توانید شانس خود را برای تدریس این زبان ها امتحان کنید. بدون شک در این زمینه بیکار نمی مانید.

  1. مشاغل مرتبط با صنعت ساختمان سازی

بسیاری از مردم قبرس شمالی را برای سرمایه گذاری در حوزه مسکن انتخاب می کنند. خرید ملک در قبرس شمالی می تواند زمینه دریافت اقامت از این کشور را فراهم کند. با این حساب می توان متوجه شد که چرا صنعت ساختمان سازی در این کشور رو به رشد و فعال است. بر همین اساس می توان نتیجه گرفت، افرادی که در حوزه ساخت مسکن و طراحی ان تخصص دارند، به هیچ وجه در قبرس شمالی بیکار نمی مانند.

  1. مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری

از آنجایی که اقتصاد کشور قبرس بر پایه صنعت توریسم بنا شده، کلیه رشته هایی که با این صنعت در ارتباط هستند، زودتر وارد بازار کار می شوند. اگر آشپز، آرایشگر و گارسن خوبی باشید، باز هم می توانید یک شغل مناسب در این کشور پیدا کنید. به خاطر داشته باشید، اگر سرمایه کافی در اختیار داشته باشید، افتتاح یک رستوران و کافه در قبرس، می تواند زندگی مالی شما را دگرگون کند.

نحوه پیدا کردن کار در قبرس برای ایرانیان

ورود به بازار کار قبرس و کاریبای در آن برای افرادی که مقیم این کشور هستند بسیار ساده است. البته در کنار اقامت، مواردی همچون سابقه کار، روزمه کار، سوابق تحصیلی، میزان تسلط به زبان انگلیسی و ترکی استانبولی نیز مورد توجه است. شاید عجیب به نظر برسد، اما در قبرس اینکه به طور شخصی به شرکت های مختلف مراجعه کنید و از موقعیت های شغلی خالی سوال بپرسید، کاملاً پذیرفته شده است.

اما این تنها روش کاریابی در قبرس نیست. نیاز به نیروی جوان برای کار و فعالیت در قبرس شالی موجب شده تا مراکز مختلفی برای اشتغال و کاریابی فعالیت کنند. علاوه بر این وبسایت های مختلفی نیز با نمایش موقعیت های شغلی، شما را در پیدا کردن یک کار پر درآمد همراهی می کنند. شما می توانید به کمک مراکز کاریابی و مراجعه به وبسایت های معتبر، شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

نتیجه گیری

خوشبختانه شرایط کار در قبرس برای ایرانیان بسیار مساعد و هموار است. اگر در موقعیت های شغلی مورد نیاز کشور قبرس سررشته ای داشته باشید، می توانید به سرعت خود وارد بازار کار شوید. اما به خاطر داشته باشید بدون دانش کافی در خصوص زبان انگلیسی و ترکی استانبولی نمی توانید در جایگاه شغلی خود ثابت بمانید.

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه