زندگی در قبرس یا ترکیه

زندگی در قبرس یا ترکیه؟ این مهم ترین سوالی ست که افراد متقاضی زندگی در خارج از کشور از خود می پرسند. قبرس و ترکیه از جمله کشورهای نزدیک به ایران هستند که هر یک ویژگی های برجسته خود را دارند. اما اگر تصمیم به زندگی در خارج از کشور داشته باشید، لازم است از این دو کشور همسایه، بهترین آن را برای زندگی، خرید ملک، تحصیلی و یا اشتغال، انتخاب کنید. با ما همراه باشید تا نکات لازم در این خصوص را یاد بگیرید.

مقایسه شرایط زندگی در ترکیه و قبرس

آنچه که شرایط زندگی در کشورهای مختلف را تعیین می کند، اقتصاد کشورها، نرخ بیکاری، کیفیت زندگی و فرهنگ آن هاست. این دو کشور مستقل در هر یک از این آیتم ها متفاوت عمل کرده اند. اما در خصوص فرهنگ تفاوت چندانی میان آن ها به چشم نمی خورد.

ترکیه و قبرس تا مدت ها و در دوره های تاریخی مختلف، از کشور یونان تأثیر پذیرفته اند. با این تفاوت که کشور قبرس از مذهب مسیحیت تأثیر پذیرفته و ترکیه از دین اسلام پیروی کرده است. اما برای اینکه به درک درستی از شرایط زندگی در قبرس یا ترکیه برسیم، لازم است تا به مقایسه دقیق شرایط زندگی، کار و تحصیل در هر یک از این کشورها بپردازیم. پس از این می توانید به راحتی میان زندگی در قبرس و ترکیه بهترین گزینه را انتخاب کنید.

مقایسه شرایط اقتصادی در ترکیه و قبرس

ترکیه، کشور همسایه ما، یکی از پرطرفدار ترین مقاصد گردشگری ایرانیان است. این کشور از نرخ توسعه و رشد بالایی برخوردار بوده و پذیرای مهاجرین مختلف از کشورهای متفاوت است. اگرچه امروزه ترکیه را بحران های مالی و اقتصادی بسیاری تهدید می کند، اما هنوز هم شرایط اقتصادی و اجتماعی این کشور از کشور ایران بهتر است.

قبرس نیز از جمله کشورهای مطرح در خصوص نرخ توسعه است. شاید عجیب به نظر برسد، اما سرعت رشد اقتصاد در قبرس از بسیاری از کشورهای اروپایی بالاتر است. بخش اعظمی از اقتصاد این کشور وابسته به توریسم، گردشگری و همچنین کشاورزی است. در حالیکه که ترکیه اقتصاد مبتنی بر کشاورزی، خودروسازی، بانکداری، لوازم خانگی و گردشگری دارد. در یک نگاه کلی می توان اقتصاد این دو کشور را تقریباً مشابه قلمداد نمود. بنابراین لازم است برای درک بهترین کشور برای زندگی، سراغ فاکتورهای بعدی برویم.

مقایسه شرایط خرید ملک در قبرس و ترکیه

از دیگر آیتم های مورد توجه برای مهاجرین، شرایط خرید ملک است. برای اینکه بفهمیم زندگی در قبرس یا ترکیه بهتر است، لازم است بدانیم خرید ملک در کدام کشور مقرون به صرفه تر است. در همین راستا باید نسبت قیمت به درآمد را بسنجیم. یورو واحد رسمی پول کشور قبرس و لیر واحد کشور ترکیه است. همانطور که می دانید تفاوت بسیاری میان قیمت یورو و لیر به ریال وجود دارد. اگر درآمد شما بر اساس یورو باشد، خرید ملک در قبرس برایتان مقرون به صرفه تر خواهد بود.

چرا که شاخص قیمت به درآمد در کشور قبرس کمتر از ترکیه است. اما اگر تصمیم دارید تا با درآمد ریالی خود سراغ خرید ملک در خارج از کشور بروید، بالطبع کشور ترکیه مناسب تر خواهد بود. پس می توان نتیجه گرفت خرید ملک در قبرس برای افرادی مناسب تر است که در این کشور زندگی می کنند و درآمد خود را با ارز یورو دریافت می کنند. اما برای ایرانی هایی که به ریال حقوق می گیرند و بودجه کافی در اختیار ندارند، خرید از ترکیه مناسب تر خواهد بود.

مقایسه کیفیت زندگی در قبرس یا ترکیه

شاید بالا بودن هزینه خرید ملک در قبرس شما را از انتخاب این کشور برای مهاجرت منصرف کرده باشد. اما  بد نیست بدانید که کیفیت زندگی در قبرس، بسیار بیشتر از ترکیه است. اگر تصمیم دارید تا با خرید ملک در کشور مقصد ساکن شوید، بهتر است تا خرید ملک و زندگی در قبرس را در اولویت قرار دهید.

کشور ترکیه تقریباً 8 درصد از قبرس وسیع تر است و 80 میلیون جمعیت دارد. این در حالیست که جمعیت قبرس حدود 1 میلیون و پانصد نفر برآورد شده است. همین مسئله موجب شده تا قبرس با وجود تولید ناخالصی کمتر، شرایط زندگی بهتری را برای هر نفر فراهم کند. چرا که در این حالت سهم هر نفر در قبرس از تولید ناخالصی داخلی بسیار بیشتر خواهد بود.

شاید از برخی افراد شنیده باشید که قیمت ها در قبرس به نسبت ترکیه بیشتر است. اما باید بدانید که درآمدها نیز به همین میزان بیشتر بوده و کیفیت زندگی و معاش در قبرس بالاتر است. می توان به راحتی نتیجه گرفت که زندگی در ترکیه هزینه کمتری ایجاد می کند، اما سطح امکانات رفاهی کمتری نیز فراهم می کند. در عوض زندگی در قبرس با وجود هزینه های بالا، سطح بالاتری از کیفیت را ارائه می دهد.

مقایسه امنیت قبرس و ترکیه

موقعیت جغرافیایی خاص قبرس موجب شده تا این کشور به صحنه اختلافات کشور ترکیه و یونان تبدیل شود. به طوریکه امروزه این کشور یکپارچه به دلیل داشتن عدم استقلال به دو تکه شمالی و جنوبی تبدیل شده است. قبرس شمالی در اختیار ترک نشینان و قبرس جنوبی نیز در اختیار یونانیان قرار دارد.

همین مسئله موجب شده تا بسیاری از افراد در تعیین زندگی در قبرس یا ترکیه، از وجود صحنه های جرم و یا جنگ در قبرس نگران شوند. در این خصوص باید بدانید که قبرس علیرغم اینکه سال ها درگیر اختلاف میان یونانیان و ترک ها بوده است، از نرخ جرم و جنایت کمتری نسبت به ترکیه برخوردار است.

کشور قبرس توانسته با تأمین امنیت بالا از ترکیه پیشی گرفته و به یکی از امن ترین کشورهای اروپایی در حوزه دریای مدیترانه تبدیل شود. پس اگر به دنبال اقامت در یک کشور امن هستید، لازم است تا قبرس را در اولویت قرار دهید.

مقایسه شرایط تحصیل در قبرس و ترکیه

نمی توان میان زندگی در قبرس یا ترکیه، بدون در نظر گرفتن شرایط تحصیل آن ها تصمیم گرفت. در هر دو کشور شاهد دانشگاه های معتبر متعددی هستیم. اما خب بالطبع تعداد دانشگاه در کشور ترکیه با توجه به وسعت بیشتر آن، بیشتر است. آنچه که آموزش در این کشورها را متفاوت ساخته است، سیستم آموزشی متفاوت آن هاست. در قبرس سیستم آموزشی مبتنی بر سیستم آموزشی کشور آمریکاست.

در حالیکه در ترکیه آموزش ها بر مبنای معاهده ی بولونیا صورت می گیرد. در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، تحصیل در این دو کشور بسیار کم و مقرون به صرفه است. بسیاری از دانشجویان تحصیل در دانشگاه های قبرس جنوبی را به جهت عضویت آن در اتحادیه اروپا و عدم نیاز به مدرک زبان، در اولویت قرار می دهند.

سخن پایانی

زندگی در قبرس یا ترکیه می تواند شرایط زندگی شما را به طور کامل تغییر دهد. زندگی در قبرس با وجود هزینه های بالای اقامت در این کشور، شرایط اجتماعی و رفاهی بهتری فراهم می کند. در حالیکه ترکیه هزینه های کمتری ایجاد کرده، امنیت کمتری می دهد و کیفیت زندگی پایین تری را ارائه می دهد. این شما هستید که می بایست در تناسب با بودجه خود، بهترین کشور را برای زندگی و خرید ملک انتخاب کنید.

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
جستجو
حدود قیمت از به
سایر ویژگی ها