چه کشورهایی با خرید ملک پاسپورت می دهند ؟

چه کشورهایی با خرید ملک پاسپورت می دهند ؟

چه کشورهایی با خرید ملک پاسپورت می دهند ؟امروزه اغلب افرادی که رویای مهاجرت از ایران را دارند اما شرایط مناسبی برای دریافت ویزای کار یا تحصیل ندارند، پروسه مهاجرت را از طریق خرید ملک دنبال می کنند.

چه کشورهایی با خرید ملک پاسپورت می دهند ؟

اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، احتمالاً دنبال این هستید که بدانید کدام یک از کشورها، پاسپورت خود را با شرط خرید ملک نیز اعطا می کنند؟ این مطلب از ملک یاران برای پاسخ به سوالات ذهنی شما تدوین شده است. پس ادامه آن را از دست ندهید.

معرفی کشورهای اروپایی که با خرید ملک اقامت می دهند

پیش از اینکه به توضیح مفصل راجع به نحوه دریافت پاسپورت با خرید ملک در کشورهای مختلف بپردازیم، کشورهایی که با خرید ملک پاسپورت می دهند را معرفی می کنیم. این کشورها شامل موارد زیر می شوند:

  • ترکیه
  • یونان
  • اسپانیا
  • پرتغال
  • برزیل
  • ایرلند
  • مکزیک
  • بلغارستان

راهنمای دریافت اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه

ترکیه یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت ایرانیان به حساب می آید. علاوه بر اینکه این کشور در همسایگی ایران قرار داشته و امکان رفت و آمد را برای ایرانیان تسهیل می کند، شرایط مناسبی را برای اعطای اقامت از طریق خرید ملک ارائه می دهد. شاید عجیب به نظر برسد، اما کشور زیبا، خوش آب و هوای و با فرهنگ ترکیه، مسکن های خود را با قیمت بسیار کمی در اختیار مهاجرین قرار می دهد.

می توانید با خرید یک ملک به ارزش 200 تا 250 هزار لیر، اقامت موقت این کشور را دریافت کنید. 5 سال پس از زندگی در کشور ترکیه، پاسپورت این کشور بدون هیچ شرط و شروطی در اختیار شما قرار می گیرد. از این پس می توانید مانند شهروندان ترک از سفرهای بدون ویزا به ده ها کشور مطرح جهان، استفاده کنید.

در صورتی که بودجه کافی در اختیار داشته باشید، با خرید یک ملک به ارزش 400 هزار لیر، اقامت و پاسپورت این کشور، تنها در طول دو هفته در اختیار شما قرار می گیرد. اما به خاطر داشته باشید ملک خریداری شده را حداقل برای 3 سال باید حفظ کنید. کاملاً واضح و مبرهن است که ترکیه شرایط ساده ای برای اعطای اقامت و پاسپورت به مهاجرین تدارک دیده است. اگر تصمیم شما برای مهاجرت قطعی است اما مسیر ساده ای در پیش ندارید، به ساده ترین روش ممکن پاسپورت ترکیه را دریافت کنید. خرید ملک در ترکیه و دریافت اقامت این کشور، مزایای و معایب متعددی به همراه دارد. از جمله:

  • نزدیک بودن فرهنگ مردم ترک با مردم ایران
  • مسافت کم ترکیه با ایران
  • کوتاه بودن زمان اعطای پاسپورت در ترکیه
  • مرسوم بودن پاسپورت های دوگانه در ترکیه به جهت بالا بودن نرخ مهاجرپذیری آن
  • عدم عضویت ترکیه در کشورهای حوزه شنگن
  • پایین بودن نرخ سرمایه گذاری در سایر کشورهای اروپایی در مقایسه با ترکیه (این یعنی با حداقل مبلغ خرید مسکن در ترکیه می توان در کشورهای توسعه یافته تر نیز اقدام به خرید ملک و دریافت اقامت نمود.)

راهنمای دریافت اقامت از طریق خرید ملک در یونان

یونان به واسطه قرارگیری در اتحادیه اروپایی، یکی از جذاب ترین کیس های مهاجرتی به حساب می آید. با خرید یک ملک به ارزش 250 هزار یورو، صاحب کارت  TPR می شوید. این کارت اقامت یک ساله شما را در اروپا، تضمین می کند.پس از این باید به طور سالانه اقامت موقت را تمدید کنید. پس از گذشت 5 سال می توانید تقاضای دریافت اقامت دائم یونان را داده و جزوه شهروندان این کشور به حساب آیید.

مطالب مرتبط: اقامت از طریق خرید ملک در آمریکا

عدم تخلف در کشور یونان، پایبندی به قوانین این کشور، پرداخت به موقع مالیات و اقامت مداوم در یونان، شرط اصلی تمدید کارت TPR به حساب می آید. همانطور که پیداست، دریافت پاسپورت یونان از طریق خرید ملک در این کشور، پروسه پیچیده ای ندارد. اما شما را وارد یک منطقه اروپایی با امکانات بی نظیر می کند.

چه کشورهایی با خرید ملک پاسپورت می دهند ؟
چه کشورهایی با خرید ملک پاسپورت می دهند ؟

زمانی که شهروند و مقیم دائم این کشور به حساب بیایید و به نوعی اقامت طلایی یونان را به دست آورید، می توانید از امکانات بی نظیر این کشور اروپایی همچون تحصیل رایگان در این کشور، بهره مند شوید. در یک نگاه کلی می توان مزایا و معایب این نوع سرمایه گذاری را در موارد زیر خلاصه نمود:

  • حضور و زندگی در اتحادیه اروپا و پیمان شنگن
  • کم بودن نرخ سرمایه گذاری در مقایسه با سایر کشورهای عضو شنگن
  • به دست آوردن یک پاسپورت با ارزش
  • عدم نیاز به حضور در کشور پس از خرید ملک
  • داشتن رسمیت پاسپورت های دوگانه در یونان
  • طولانی بودن زمان اعطای پاسپورت و تابعیت
  • وادار ساختن مهاجرین به آموزش زبان یونانی برای دریافت تابعیت

راهنمای دریافت اقامت از طریق خرید ملک در اسپانیا

اسپانیا از دیگر کشورهای اروپایی ست که پاسپورت خود را به سرمایه گذاران بازار املاک اعطا می کند. اما این نوع مهاجرت و سرمایه گذاری برای ایرانی ه کمی گران تمام می شود. چرا که افراد باید بر روی ملک هایی با حداقل ارزش 500 هزار یورو سرمایه گذاری کنند. اما با توجه به خاص بودن شرایط زندگی در اسپانیا و بالا بودن کیفیت زندگی، فرهنگ و تاریخ این کشور، این خرید ارزشمند خواهد بود.

افرادی که پس از خرید ملک به مدت ده سال در اسپانیا زندگی کنند، واجد شرایط دریافت پاسپورت این کشور خواهند شد. متقاضیان این نوع سرمایه گذاری قادرند تا س از اخذ اقامت موقت از طریق خرید ملک، اقامت کلیه اعضای خانواده همچون همسر و فرزندان زیر 18 سال را دریافت کنند. مزایای کلی و معایب محدود این نوع سرمایه گذاری را می توان در موارد زیر برشمرد.

1.اسپانیا عضو کشورهای حوزه شنگن است و در عضویت کامل اتحادیه اروپا قرار دارد.

2.با خرید ملک در این کشور افراد حق زندگی، کار، تحصیل و رفت و آمد آزاد به اتحادیه اروپا و سایر کشورهای حوزه شینگن را خواهند یافت.

3.تنها پس از 5 سال زندگی مداوم در اسپانیا، خریداران ملک اقامت دائم خود را دریافت خواهند کرد.

4.داشتن پاسپورت دوگانه در اسپانیا رایج نیست.

5.نرخ مالیات در این کشور بسیار بالاست.

6.قیمت خرید ملک در کلان شهرهایی همچون مادرید، بسیار بالاست.

راهنمای دریافت اقامت از طریق خرید ملک در پرتغال

ویزای طلایی پرتغال که طرح آن به تازگی توسط مقامات دولتی پرتغال عرضه شده، یکی از جذاب ترین برنامه ها برای مهاجرت از طریق خرید ملک است. سرمایه گذاران در کشور پرتغال می توانند شرایط بسیاری ساده ای را برای خرید ملک و دریافت اقامت از طریق آن، تجربه کنند. مطابق این برنامه افراد با خرید خانه های بالای 30 سال ساخت به ارزش 300 هزار یورو و یا خانه های نو ساخت به ارزش 500 هزار یورو، واجد شرایط دریافت اقامت خواهند بود.

برنامه ای نیز برای فروش ملک های 280 و 350 هزار یورویی در نظر گرفته شده که این دسته از ملک ها از سوی دولت تعیین شده و به مهاجرین عرضه می شوند. با خرید این نوع ملک ها افراد می توانند خود، همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را مشمول دریافت اقامت موقت پرتغال کنند. دریافت اقامت از طریق خرید ملک در پرتغال شما را مشمول مزایا و معایب زیر می گرداند.

  • پاسپورت قدرتمند و ارزشمند پرتغال را نصیب شما خواهد کرد. با این پاسپورت می توان به 184 کشور جهان بدون اخذ ویزا مهاجرت کرد.
  • در اسپانیا اسپورت های دوگانه مرسوم هستند.
  • برای مهاجرین پرتغالی تخفیف های مالیاتی وجود دارد.
  • ارزش ملک در پرتغال بسیار بالاست به خصوص در شهرهای مهمی همچون لیسبون و پورتو.
  • برای دریافت شهروندی و پاسپورت این کشور می بایست زبان پرتغالی را آموزش دید.
  • افراد با خرید ملک در پرتغال، علاوه بر پرداخت هزینه ملک باید هزینه های مضاف بر آن همچون مالیات بر دارایی، حق تمبر، هزینه ‌های اسناد رسمی و ثبت زمین، هزینه‌ های تایید و درخواست دولتی و هزینه ‌های قانونی برای پردازش را نیز پرداخت کنند.
  • افراد باید یک حساب بانکی پرتغالی باز کنند.
  • خریداران می بایست دارای سابقه کیفری پاک و بیمه درمانی کامل باشند.

راهنمای دریافت اقامت از طریق خرید ملک در برزیل

برزیل نیز در لیست کشورهایی که با خرید ملک پاسپورت می دهند، می باشد. این کشور یکی از با ارزش ترین پاسپورت ها را عرضه می کند. با دریافت اقامت این کشور می توانید بدون اخذ ویزا به 150 کشور جهان مسافرت کنید. سرمایه گذاران حوزه املاک با خرید ملک در برزیل می توانند خانواده خود را نیز مشمول دریافت اقامت کنند.

مطالب مرتبط:  اقامت از طریق خرید ملک در استرالیا

به همین خاطر است که بازار خرید ملک رد برزیل، در طول سال های اخیر با رشد بالایی روبرو بوده است. در یک سال اخیر اغلب ایرانیان به خرید ملک در این کشور و دریافت اقامت از طریق آن، مشتاق شده اند. می توانید با خرید یک ملک به ارزش 126 تا 185 هزار دلار، واجد شرایط دریافت اقامت و تابعیت برزیل شوید. سایر مزایای این خرید را می توان در موارد زیر برشمرد:

1.اقامت برزیل به فرزندان زیر 21 سال تعلق می یابد. در حالی که در اغلب کشور ها سن دریافت اقامت بری فرزندان، زیر 18 سال تعریف شده است.

2.تابعیت این کشور پس از 5 سال اقامت دائم و سپس 7 سال سکونت در برزیل اعطا می شود.

3.برزیل از نظر رتبه بندی پاسپورت در مقام 21 جهانی قرار دارد.

راهنمای دریافت اقامت از طریق خرید ملک در ایرلند

جزیره ایرلند که به تازگی برای عموم مردم شناخته شده است، علاوه بر اینکه یک مقصد گردشگری جذاب به حساب می آید، یک مقصد مهاجرتی پر طرفدار نیز محسوب می شود. این جزیره که در غرب بریتانیا واقع شده، شرایط ساده ای برای اعطای اقامت از طریق خرید ملک تدارک دیده است.

با خرید یک ملک به ارزش حداقل 950 هزار یورو می توان واجد شرایط دریافت اقامت در ایرلند شد. به خاطر داشته باشید 450 هزار یورو از هزینه ای که بابت دریافت اقامت از طریق ملک پرداخت می کنید، به خرید ملک اختصاص می یابد. 500 هزار یورو را جهت خرید اوراق سرمایه گذاری صرف می کنید. با حفظ شرایط اقامتی در ایرلند، پس از 5 سال پاسپورت ایرلند را دریافت خواهید کرد. به خاطر داشته باشید ایرلند عضو اتحادیه شنگن نیست و یک کشور اروپایی به حساب نمی آید. این خرید مزایای دیگری نیز برای شما دارد. از جمله:

  • امکان سفر آزادانه به 185 کشور جهان را می دهد.
  • در ایرلند داشتن پاسپورت دوگانه یک امر طبیعی و رایج تلقی می شود.
  • زبان رسمی ین کشور انگلیسی است که شما را زا آموزش یک زبان دیگر مصون یم دارد.
  • با تنها یک روز حضور در یک سال قادرید تا شرط حضور فیزیکی در کشور را رعایت کنید.

راهنمای دریافت اقامت از طریق خرید ملک در مکزیک

مکزیک از دیگر کشورهاست که تابعیت خود را به سرمایه گذاران حوزه ملک، اعطا می کند. برخلاف سایر کشورها که در مدت زمان طولانی تابعیت خود را عرضه می کنند، در مکزیک با گذشت 4 سال از اقامت، می توان درخواست پاسپورت نمود. لازم به ذکر است که حداقل مبلغ برای خرید ملک در مکزیک، 220  هزار دلار برآورد شده است. با خرید ملک در این کشور از ده ها امتیاز ویژه بهره مند خواهید شد که مهمترین آن دریافت یک پاسپورت ارزشمند است. پاسپورت مکزیک در رتبه 26 دنیا قرار داشته و امکان سفر بدون ویزا را به بیش از صد کشور جهان را فراهم می کند.

راهنمای دریافت اقامت از طریق خرید ملک در بلغارستان

بلغارستان به عنوان یکی از محبوب ترین کشورهای اروپایی، شرایط ساده ای برای اعطای اقامت از طریق خرید ملک در نظر گرفته است. با خرید یک ملک به ارزش 512 هزار یورو، می توانید شانس دریافت پاسپورت این کشور را تقویت کنید. پس از مدت 5 سال به خریداران ملک در بلغارستان، تابعیت این کشور اعطا می شود. در مقایسه با بلغارستان، می توان با حداقل مبلغی که دولت بلغارستان برای خرید ملک مهاجرین در نظر گرفت، در کشورهای اروپایی توسعه یافته تری سرمایه گذاری نمود و این تنها عیب سرمایه گذاری در این کشور است.

این در حالیست که با سرمایه گذاری در بلغارستان از ده ها مزیت دیگر می توان بهره مند شد که مهم ترین آن ها شامل موارد زیر می شود:

1.هزینه زندگی در بلغارستان مناسب است.

2.بلغارستان عضو اتحادیه اروپاست.

3.هیچ شرطی برای حضور فیزیک در بلغارستان برای اعطای تابعیت وجود ندارد.

نتیجه گیری

در این مطلب از ملک یاران شما را با ده کشوری که با خرید ملک پاسپورت می دهند، آشنا کردیم. همچنین شرایط خرید ملک در هر یک از کشورها را عنوان کردیم. علاوه بر لیست معرفی شده در این مطلب، کشورهایی همچون مونته نگرو، آندورا، لتونی، مولداوی، صربستان، ایتالیا و فرانسه نیز اقامت خود را به شرط خرید ملک، اعطا می کنند.

مطالب مرتبط:  اقامت از طریق خرید ملک در اتریش

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
جستجو
حدود قیمت از به
سایر ویژگی ها