بهترین شهر قبرس شمالی برای زندگی

بهترین شهر قبرس شمالی برای زندگی

بهترین شهر قبرس شمالی برای زندگی، کار و تحصیل، شهرهایی همچون گیرنه، نیکوزیا و … هستند. اگر به دنبال بهترین شهر برای اقامت در قبرس هستید، آشنایی با نام این شهرها علاج کار شما نخواهد بود. بایستی با مشخصات هر یک از این شهرها، کیفیت و هزینه زندگی در هر یک از آن ها آشنا شوید تا بهترین شهر را در تناسب با لایف استایل خود انتخاب کنید. برای اینکار با ما در ادامه این مطلب همراه شوید.

معرفی قبرس شمالی و بهترین شهرهای آن

قبرس شمالی و یا همان جمهوری ترک قبرس یکی از جذاب ترین و امن ترین جزیره های دریای مدیترانه است. این جزیره خوش آب و هوا در طول سالیان اخیر، توانسته به مقصد اصلی گردشگری ایرانیان و اقامتگاه اصلی آنان تبدیل شود. کشور قبرس که امروزه به دو بخش شمالی و جنوبی تبدیل شده، توسط دو حاکمیت مختلف مدیریت می شود. بخش شمالی این کشور تحت حاکمیت ترک هاست و بخش جنوبی آن نیز توسط یونانی ها مدیریت می شود.

قبرس شمالی اگرچه جزو اتحادیه اروپا نیست، اما به واسطه بهره مندی از شرایط محیطی مطلوب، جاذبه های گردشگری متعدد و فرهنگی غنی، لقب مروارید کوچک مدیترانه را به خود اختصاص داده است. علاوه بر تمام این ها کیفیت زندگی در قبرس شمالی به واسطه کم بودن نرخ بیکاری در آن و همچنین رشد و توسعه روز افزون اقتصاد، بسیار بالاست.

امکان تحصیل رایگان در قبرس شمالی وجود دارد. همچنین خرید ملک در قبرس شمالی به واسطه بالا بودن تعداد خانه و ویلاهای ساحلی، اعطای وام مسکن و بالا بودن نرخ توسعه مسکن، مقرون به صرفه و سودآور است. اگر تصمیم به اقامت در قبرس دارید، می توانید با خرید یک ملک مرغوب و ارزشمند، اینکار را انجام دهید.

تمام این ها بدین معناست که رد یک نگاه کلی قبرس شمالی، بهترین کشور برای مهاجرت و اقامت به شمار می آید. در قبرس شمالی 6 شهر مختلف وجود دارد که در این بین برخی شهرها از پتانسیل بهتری برای کار و فعالیت برخوردارند. گیرنه، فاماگوستا، اسکله، گوزلیورت، لفکه، نیکوزیا از جمله شهرهای اصلی این منطقه به شمار می آیند. در ادامه به معرفی بهترین شهر قبرس شمالی برای زندگی  و اسکان ایرانیان می پردازیم.

کارینیا، پرجنب و جوش ترین شهر قبرس شمالی

اگر تصمیم دارید تا با اقامت در قبرس شمالی تجربه ای متفاوت از زندگی در سکوت و آرامش داشته باشید، گیرنه و یا همان کارینیا گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود. چرا که این شهر یکی از پویاترین و پر جنب و جوش ترین شهرهای قبرس شمالی است که خیل عظیمی از دانشجویان و گردشگران را در خود جای داده است.

گیرنه که تعداد زیادی از هتل ها، مراکز تفریحی و سواحل شنی را در خود جای داده، به عنوان مرکز فرهنگی و اقتصادی قبرس شمالی نیز به حساب می آید.

زندگی در گیرنه شما را به یاد زندگی در شهرهای شمالی ایران می اندازد. طبیعت این منطقه و دریای آن به اندازه مازندران سرسبز و بکر است. گیرنه بهترین شهر قبرس شمالی برای زندگی و خرید ملک به حساب می آید. چرا که قیمت ملک در این منطقه نسبت به سایر شهرهای قبرس شمالی مناسب و مقرون به صرفه است.

هر متر مربع ملک در مرکز شهر گیرنه به ارزش 900 یورو و در حومه آن به ارزش 780 یورو مبادله می شود. در گیرنه سه دانشگاه معتبر با نام های دانشگاه گیرنه، دانشگاه آمریکایی گیرنه و دانشگاه علوم قبرس وجود دارد که امکان تحصیل را برای شما و فرزندانتان فراهم می کند.

نیکوزیا، پایتخت قبرس شمالی

نیکوزیا به عنوان پایتخت کشور قبرس شمالی، از جمله بهترین مناطق برای زندگی و اقامت در قبرس به شمار می آید. یکی از مهم ترین نقاط ضعف این شهر نداشتن خط ساحل است. اگر چه نبود ساحل جذابیت این منطقه را تحت تأثیر قرار داده. اما می توان به این مسئله با دید مثبت نیز نگاه کرد. نبود ساحل در شهر نیکوزیا موجب شده تا تعداد گردشگران این شهر کاهش پیدا کند. بر همین اساس دیگر در فصول گردشگری سال شاهد افزایش قیمت در خدمات شهری نخواهید بود.

زندگی در شهر نیکوزیا بسیار جذاب است. این شهر اگرچه ساختاری مدرن و به روز دارد اما هنوز هم معماری سنتی خود را در برخی از مناطق، حفظ کرده است. اغلب مردم نیکوزیا را بهترین شهر برای اقامت و تحصیل دانشجویان می دانند. چرا که در این شهر دانشگاه های بسیار معتبری وجود دارد. سالانه در دانشگاه خاور نزدیک، جشنواره بهاره با حضور افراد شاخص و خوانندگان محبوب برگزار می شود.

به ایرانیانی که تجربه ای در خصوص زندگی در گرما را ندارند، اقامت در نیکوزیا توصیه نمی شود. چرا که در فصول گرم سال، دمای این شهر به بالاتر از 40 درجه می رسد. همچنین اقامت در این منطقه بدون در اختیار داشتن یک وسیله نقلیه شخصی، تقریباً غیر ممکن است. چرا که سیستم حمل و نقل عمومی چندان کارآمدی وجود ندارد.

اگرچه نیکوزیا نیز در لیست بهترین شهر قبرس شمالی برای زندگی قرار دارد. اما این شهر موقعیت مناسبی برای خرید ملک برای ایرانیان ندارد. چرا که قیمت خرید ملک در شهر نیکوزیا بسیار بالاست. برای اینکه یک خانه در مرکز شهر خریداری کنید، لازم است تا هر متر مربع آن را با قیمت حدود 1700 یورو بخرید. در خرید ملک از حومه شهر نیز برای هر متر مربع مبلغی حدود 1300 یورو پرداخت خواهید کرد.

فاماگوستا، جذاب ترین شهر قبرس شمالی

با اقامت در فاماگوستا هیچوقت حوصله تان سر نمی برد. این شهر دارای طبیعتی جذاب و جاذبه های گردشگری بسیار متنوعی است. در این شهر می توان بافت مدرن و قدیمی را همزمان با هم دید. فاماگوستا که پایتخت دریای قبرس شمالی به حساب می آید، دارای عمیق ترین و گسترده تر بندی ماهیگیری این شهر است.

تردد کشتی های بزرگ و پویایی شهر موجب شده تا اقتصاد آن نیز پویا و فعالی باشد. اگر تصمیم به اشتغال در قبرس شمالی داشته باشید، بدون شک شغل تجاری خود را در فاماگوستا پیدا می کنید. علاوه بر اقتصاد پویا، فاماگوستا دارای دانشگاه های معتبر متعددی است که امکان تحصیل را نیز فراهم می کنند. قیمت ملک در فاماگوستا در مقایسه با گیرنه بیشتر و در مقایسه با نیکوزیا کمتر است. هر متر مربع خانه در مرکز شهر 1022 یورو و در حومه آن 800 یورو ارزش دارد.

سخن پایانی

با بهترین شهر قبرس شمالی برای زندگی آشنا شدید. از آنجایی که هدف شما از اسکان و اقامت در قبرس شمالی در انتخاب شهر تأثیر بسزایی می گذارد، توصیه می کنیم پیش از انتخاب بهترین مقصد، هدف خود را از مهاجرت مشخص کنید. برای مثال اگر با هدف خرید ملک و سرمایه گذاری در آن وارد قبرس شمالی می شود، شهر گیرنه را به عنوان بهترین شهر برای خرید ملک ارزان قیمت در قبرس شمالی، انتخاب کنید.

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه