تجربه زندگی در قبرس

تجربه زندگی در قبرس را ندارید، اما دوست دارید بدانید ایرانیان مقیم قبرس با چه تجربیاتی روبرو شده اند. این مطلب مختص شماست. پس از مطالعه این بخش می توانید به خوبی با مزایا و معایب زندگی در قبرس آشنا شده و تجربه واقعی ساکنین را در خصوص خرید ملک، پیدا کردن شغل و همچنین پرداخت هزینه های زندگی، مطالعه می کنید. پس با ما همراه باشید.

اهمیت بررسی تجربیات ایرانیان مقیم قبرس

زندگی در کشورهای خارجی، بسیار دلهره آور است. حتماً دقت کرده اید، زمانی که برای سفر و گردش به کشورهای خارجی می رویم، هیچ دغدغه ای نداریم و تنها به فکر طی کردن لحظات خوش هستیم. اما در شرایطی که خود را برای زندگی در کشورهای دیگر آماده می کنیم، حجم زیادی از استرس بر ما غلبه می کند. چرا که نمی دانیم کشور مقصد ما چه شرایطی برای زندگی ایرانیان ایجاد می کند.

در این خصوص بررسی تجربیات افراد دیگر کمک کننده خواهد بود. جزیره قبرس که در 1600 کیلومتری ما واقع شده، سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است و شرایط بسیار متفاوتی با کشور ایران دارد. در بخش شمالی این کشور مردم با زبان ترکی استانبولی و در بخش جنوبی آن نیز با زبان یونانی صحبت می کنند. پول رایج از نوع لیر و یا یورو است و آب و هوای این منطقه نیز بسیار گرم و مدیترانه ای می باشد.

تمام این ها با شرایط زندگی ما در کشور ایران تفاوت دارد. به هیچ وجه نمی توان از راه دور شرایط مردم را در کشور قبرس سنجید. پس دیگر چاره ای نداریم. بیایید تا با بررسی تجربه زندگی در قبرس از زبان ایرانیان مقیم این کشور، با شرایط کار، زندگی، اجاره و یا خرید مسکن در این منطقه آشنا شویم.

تجربه زندگی در قبرس از زبان ایرانیان

تفاوتی ندارد با چه هدفی وارد قبرس می شوید. ویزای تحصیلی دارید و یا کاری. یا حتی می خواهید با خرید ملک در قبرس اقامت این کشور را به دست آورید. در هر حال لازم است تا با لایف استایل مردم این کشور آشنا شده و کیفیت زندگی در این منطقه را بسنجید. معمولاً مردم ایران برای اسکان در قبرس، منطقه شمالی آن را انتخاب می کنند.

چرا که اولاً برای سفر به این بخش نیاز به اخذ ویزا ندارند، ثانیاً زندگی در قبرس شمالی بسیار ساده تر بوده و هزینه زندگی در آن نیز کمتر است. مطابق آنچه که ایرانیان مقیم قبرس اعلام کرده اند، شرایط زندگی در قبرس شمالی، از جنبه های مختلف، بدین شکل است.

شرایط تحصیل در قبرس شمالی

قبرس شمالی دارای دانشگاه های معتبر متعددی است. برای افرادی که تصمیم به تحصیل در دانشگاه های آمریکایی و اروپایی دارند، تحصیل در قبرس شمالی مانند یک سکوی پرتاب است. دانشگاه های قبرس در لیست دانشگاه ها برتر جهان قرار داشته و در بسیاری از مقاطع تحصیلی خدمات رایگانی را ارائه می دهد.

اگر برای تحصیل فرزندانتان در مدارس قبرس نگران هستید، باید بدانید که تحصیل کودکان در قبرس شمالی کاملاً رایگان است. کلیه مدارس در قبرس شمالی با استانداردهای بین المللی مدیریت شده و حال و هوایی اروپایی دارند. تجربه زندگی در قبرس نشان می دهد که تحصیل در مدارس قبرس به افزایش سطح دانش و تجربه کودکان کمک کرده و آن ها را برای تحصیل در دانشگاه های معتبر، اماده می کند.

شرایط کار در قبرس شمالی

برای دانشجویانی که بورس دانشگاه های قبرس نیستند، اطلاع از شرایط کار اهمیت زیادی دارد. کشور قبرس به داشنجویان این کشور اجازه 20 ساعت کار در هفته را می دهد. اما افراد عادی می توانند پس از اخذ مجوز کار، تا 40 ساعت در هفته به کار بپردازند.

شرایط کار برای ایرنیانی که در رشته های حسابداری، حقوق، هنز، آشپزی، آرایشگری، دیجیتال مارکتینگ و همچنین گرافیک تحصیل کرده اند، بسیار مناسب است. مطابق قانون وزارت کار، ایرانیان مقیم قبرس شمالی که به شغل کارگری مشغولند، 7500 لیر حقوق ماهیانه دریافت می کنند. اما افراد ماهر و متخصص حقوقی بالاتر از این مبلغ می گیرند.

هزینه های زندگی در قبرس شمالی

تجربه زندگی در قبرس شمالی، نشان می دهد که هزینه های زندگی در این منطقه در مقایسه با کشور ترکیه کمی بالاتر است. اما از آنجایی که کیفیت زندگی در این بخش بسیار بالا و مطلوب است، رضایت مهاجرین را به دست آورده است.

خوشبختانه نرخ مالیات در قبرس شمالی پایین بوده و مردم بخش کمی از حقوق خود را به مالیات اختصاص می دهند. از سوی دیگر خدماتی همون تحصیل فرزندان نیز رایگان است. مطابق تجربیات ایرانیان مقیم قبرس، هزینه خورد و خوراک در قبرس به قدری کم است که اغلب افراد نیمی از وعده های غذایی خود را در خارج از خانه می خورند.

شرایط خرید ملک در قبرس شمالی

خرید ملک در قبرس شمالی، برای مقیمان این کشور کار چندان سختی نیست. چرا که دولت قبرس به خریداران ملک وام مسکن بدون بهره اعطا می کند. اما برای افرادی که تصمیم دارند تا با خرید ملک در قبرس مقیم این کشور شوند، شرایط کمی متفاوت خواهد بود.

در شهرهای مختلف قبرس اعم از فاماگوستا، نیکوزیا و … قیمت هر متر مربع مسکن متفاوت است. اما اینطور که پیداست، گیرنه جزو ارزان قیمت ترین شهرها و نیکوزیا، پایتخت قبرس، گران ترین شهر به شمار می آید. اجاره مسکن نیز به همین ترتیب در شهرهای مختلف متفاوت است. اگر یک خانه در حومه شهر تهیه کنید، اجاره مسکن شما تا حدود نصف، تقلیل می یابد.

تجربه خرید ملک در قبرس جنوبی

تجربه زندگی در قبرس بیانگر این است که شرایط خرید ملک در بخش شمالی قبرس بسیار ساده تر از بخش جنوبی آن است. چرا که جنوب قبرس عضو اتحادیه اروپاست و به زودی نیز به عضویت در کشورهای حوزه شنگن در می آید. این منطقه با قوانین سرسخت اروپایی مدیریت شده و هزینه زندگی در آن بسیار بالاست. از سوی دیگر ایرانیان برای ورود به قبرس جنوبی، نیاز به اخذ ویزا دارند.

اما سرمایه گذاران حوزه ملک معتقدند که خرید ملک در قبرس جنوبی، گزینه هوشمندانه تری به نظر می رسد. چرا که شانس شما را برای دریافت پاسپورت این کشور اروپایی، تقویت می کند. برای خرید ملک در قبرس جنوبی می بایست حداقل 200 هزار یورو ملک خریداری کنید و آن را برای 7 سال حفظ کنید تا در نهایت پاسپورت اروپایی قبرس را دریافت کنید.

نتیجه گیری

بررسی و مرور تجربه زندگی در قبرس از سوی ایرانیانی که سالهاست مقیم این کشور هستند، کمک می کند تا در انتخاب قبرس به عنوان مقصد مهاجرتی خود، هوشمندانه عمل کنید. توصیه می کنیم پیش از اینکه وارد قبرس شوید، شرایط خود را از جنبه های مختلف بسنجید و در صورتی که از پیدا کردن یک شغل خوب و پردرآمد مطمئن شدید، وارد این بخش شمالی این کشور شوید.

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه