زندگی و کار در قبرس شمالی

زندگی و کار در قبرس شمالی یکی از اصلی ترین سوالات مهاجرین در هنگام مهاجرت به قبرس شمالی است. اگر تصمیم دارید تا در قبرس شمالی سکن شوید، بسیار ضروری ست که پیش از مهاجرت خود شرایط کار و زندگی را در قبرس شمالی و استان های مختلف آن بسنجید. با اینکار هوشمندانه وارد جزیره قبرس شده و یک کسب و کار خوب برای خود ردیف می کنید. پس با ما همراه باشید.

نگاهی کوتاه به زندگی در قبرس شمالی

قبرس شمالی که به حق عنوان مروارید کوچک مدیترانه را به خود اختصاص داده، جزیره ایست زیبا با فرهنگ های متنوع، جاذبه های گردشگری متعدد و تاریخی غنی. آنچه که قبرس شمالی را از سایر کشورهای حوزه مدیترانه متمایز ساخته، معاصر و مدرن بودن این جزیره در عین تاریخی بودن آن است.

قبرس شمالی به طور مجزا دارای 6 شهر نیکوزیا، گیرنه، فاماگوستا، مورفو، اسکله و لفکه است که علاوه بر دارا بودن نرخ مالیات کم، شرایط بسیار مناسبی برای خرید ملک و اسکان در آن فراهم می کنند. همانطور که می دانید بخش شمالی کشور قبرس با عنوان جمهوری ترک قبرس شناخته می شود، تحت حاکمیت ترک ها قرار دارد.

حتی زبان رایج در این بخش از قبرس ترکی استانبولی است. در حالیکه مردم در قبرس جنوبی با زبان یونانی صحبت می کنند. مطابق آنچه که از نظرات ایرانیان مقیم قبرس به دست آمده، زندگی و کار در قبرس شمالی، این جزیره امن و جذاب، بسیار هیجان انگیز است. فرهنگ های مختلف در این منطقه گرد هم آمده و با امنیت و تعامل بالایی به زندگی و کار می پردازند. در دانشگاه های برتر قبرس شمالی بیش از 110 ملیت مختلف مشغول به تحصیل و زندگی هستند.

با این وجود می توان نتیجه گرفت قبرس شمالی مهاجر پذیر بوده و درهای خود را به روی تمام مهاجرین و سرمایه گذاران باز نگه داشته است. علاوه بر داشتن اقتصادی پویا و فرهنگی غنی، قبرس شمالی از سوحال شنی دل انگیزی برخوردار بوده و طبیعت بکر و دست نخورده ای دارد. این یعنی این جزیره مورد استقبال گردشگران و توریستان نیز قرار دارد. ممکن است شما نیز از بالا بودن نرخ گردشگری در منطقه قبرس شمالی، سهمی ببرید و با ارائه خدمات به گردشگران، زندگی خود را متحول کنید.

بررسی کار و اشتغال در قبرس شمالی

قبرس شمالی یکی از مناطق گردشگری بزرگ در حوزه دریای مدیترانه به شمار می آید. سالانه خیل عظیمی از گردشگران وارد این جزیره شده و امکانات رفاهی و خدماتی آن بهره مند شوند. خب پیداست که اگر کسب و کار شما ارتباط مستقیمی با خدمات گردشگری و امور مالی داشته باشد، زندگی و کار در قبرس شمالی، برایتان دلچسب و موفقیت آمیز خواهد بود.

در کشور قبرس شمالی یک بندر بزرگ وجود دارد که امکان تجارت را برای ساکنین آن مهیا ساخته است. رشد بالای تجارت در این منطقه موجب شده تا رشته های مربوط به امور مالی، همچون حسابداری به یکی از پر رونق ترین کسب و کارها در قبرس شمالی تبدیل شوند. بازاریابی نیز به نوبه خود از اهمیت و توجه بالایی برخوردار است.

نکته جالب در خصوص کار و فعالیت در قبرس شمالی این است که در این کشور صنعت تبلیغات پیشرفت قابل توجهی داشته و بسیار پرطرفدار است. خب پیداست که این مسئله زمینه کار را برای افرادی که دارای دانش هنرهای گرافیکی هستند و یا تجربه ای در بازاریابی دیجیتال دارند، مساعد ساخته است.

علاوه بر این ها شرایط کار در قبرس شمالی برای ایرانیانی که در مشاغل ساختمانی، مشاغل مربوط به حوزه سلامت و پرستاری، خدمات حمل و نقل و کسب و کارهای مرتبط با حوزه آی تی و مارکتینگ نیز فعالیت می کنند، بسیار مطلوب است.

شرایط کار برای دانشجویان قبرس شمالی کمی محدود تر است. این افراد اجازه انجام کار به صورت تمام وقت را ندارند. اما می توانند در هفته 20 ساعت زمان را به کار و فعالیت اختصاص دهند. جالب است بدانید که کم بودن نرخ بیکاری در قبرس، حدود 7.5 درصد، موجب شده تا دانشجویان این کشور نیز امکان اشتغال و فعالیت مستمر را داشته باشند.

راهنمای اخذ مجوز کار و فعالیت در قبرس

زندگی و کار در قبرس شمالی، بدون در اختیار داشتن مجوز کار، غیر ممکن است. اگر در قبرس دانشجو باشید، می توانید در مدت زمان کمتری مجوز کار را دریافت کنید. اما اگر با خرید ملک و یا اجاره آن تصمیم به اشتغال در این کشور دارید، لازم است تا شرایط زیر را فراهم کنید.

  1. برای اخذ مجوز کار نیاز به یک پاسپورت معتبر با حداقل 3 سال اعتبار خواهید داشت.
  2. پیش از درخواست مجوز کار می بایست ویزای ورود به این کشور را داشته باشید. این یعنی به شکل غیر قانونی وارد قبرس شمالی نشده باشید.
  3. در صورتی که در قبرس خانه ای خریده و یا اجاره کرده اید، سند و یا اجاره نامه را که حداقل یک سال اعتبار دارد به مسئولین ارائه دهید.
  4. اخذ مجوز کار بدون بیمه نامه غیر ممکن است.
  5. برای دریافت این مجوز لازم است تا از سوی یک کارفرما دعوت به کار شده باشید. در این حالت می بایست یک توافقنامه میان خود و کارفرما منعقد کرده و ارائه دهید.
  6. برای انجام کار و فعالیت در قبرس شمالی نیاز به ارائه گواهی سوءپیشینه در زادگاه خود خواهید داشت. همچنین در ادامه کار لازم است تا گواهی سوءپیشینه کشور قبرس شمالی را نیز به دست آورید.
  7. یک نامه تضمین از سوی بانک دریافت کنید.

شرایط کار در قبرس شمالی

بحث ساعت کاری در کشورهای مختلف، همواره داغ است. هر کشور برای تعیین ساعت کار از یک قانون خاص پیروی می کند. این قوانین معمولاً بر اساس جمعیت کشورها، شرایط کار و اقتصاد و همچنین میزان نیاز کشور به یک شغل خاص تدوین می شود.

شرایط کار در کشور قبرس شمالی، مشابه سایر کشورهای اتحادیه اروپا، 40 ساعت در هفته است. روزهای کاری نیز از دوشنبه تا جمعه تعریف شده و تعداد مرخصی های سالانه بر اساس موقعیت کاری کارمندان و کارگان متفاوت خواهد بود. نکته قابل توجه در تعیین شرایط کار در هر رشته ای، میزان تسلط کارمند به زبان انگلیسی است. افرادی که توانسته اند سطح زبان خود را پیش از مهاجرت به قبرس ارتقا دهند، شانس بیشتری برای اشتغال در کسب و کارهای حرفه ای و پرسود خواهند داشت.

سخن پایانی

زندگی و کار در قبرس شمالی از انچه که تصور می کنید ساده تر است. به خصوص برای افرادی که در مشاغل مورد نیاز این کشور سررشته دارند. خوشبختانه شرایط زندگی در این کشور مساعد بوده و امکان خرید ملک در قبرس شمالی نیز برای کلیه شهروندان و مقیمان این کشور فراهم است.

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه