شغل های پردرآمد قبرس شمالی

شغل های پردرآمد قبرس شمالی

شغل های پردرآمد قبرس شمالی و میزان درآمد مشاغل مختلف، موضوع بحث ما در این مطلب خواهد بود. اساساً بحث اشتغال در کشورهای خارجی بسیار داغ و جذاب است. در قبرس شمالی مشاغلی که در ارتباط با صنعت توریسم و رفع نیاز گردشگران و یا جذب ان ها هستند، بسیار پرطرفدار و پردرآمد گشته اند. اگر به فکر مهاجرت به قبرس از طریق ویزای کاری هستید، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با این مشاغل سودده آشنا شوید.

بررسی شرایط کار در قبرس شمالی

اقتصاد کشور قبرس شمالی بر پایه توریسم و گردشگری بنا شده است. اما وجود دانشگاه ها معتبر و بنادر بزرگ موجب شده تا مشاغل مختلفی به لیست مشاغل مورد نیاز این کشور اضافه شود. برای مثال بازار خرید و فروش ملک در قبرس شمالی بسیار داغ است. گردشگران، دانشجویان و مهاجرین قبرس شمالی همگی برای اقامت خود به خانه نیاز دارند. رفع نیاز این اقشار خاص موجب شده تا افراد فعال در این حوزه هیچگاه بیکار نمی مانند. علاوه بر این مشاغل مربوط به دانشگاه ها و در پی آن مشاغل مربوط به حوزه درمان نیز در لیست شغل های پردرامد قبرس شمالی  قرار گرفته اند.

با بررسی های صورت گرفته در خصوص نرخ بیکاری در کشور قبرس شمالی، 7.5 درصد بیکاری در این کشور ثابت شده است. این میزان نرخ بیکاری در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی و کشور ایران، عدد کاملاً قابل قبولی به نظر می رسد. همین مسئله موجب شده تا قبرس شمالی به یک از مقاصد مهاجرین ایرانی برای کار و فعالیت تبدیل شود.

در قبرس شمالی که تحت حاکمیت جمهوری ترک قرار دارد، جمعیت بومیان بسیار کم است، کیفیت زندگی بالا بوده و درامدها بر اساس لیر پرداخت می شوند. هزینه زندگی در این کشور در شهرهای مختلف آن متفاوت است، اما معمولاً مقدار بالایی تخمین زده می شود. حتی بیشتر از کشور ترکیه. در عوض درآمد مردم در این کشور از بسیاری از کشورهای همسایه همچون ترکیه، بالاتر است.

در برخی مشاغل تسلط به زبان انگلیسی و ترکی استانبولی، زبان رایج مردم در قبرس شمالی، یک مزیت و شاید یک الزام به حساب بیاید. معمولاً میزان ساعت کاری در شغل های مختلف، حدود 40 ساعت در نظر گرفته می شود. کارمندان و کارگران از روزهای دو شنبه الی جمعه به فعالیت پرداخته و بسته به موقعیت شغلی خود 20 الی 24 روز از سال را به مرخصی می روند.

معرفی شغل های پردرامد قبرس شمالی

حتماً می دانید که در کشورهای خارجی، به خصوص کشورهای اروپایی، میزان تقاضای شغل در برخی حرفه ها بیشتر و در برخی مشاغل بسیار کم و محدود است. بر همین اساس توصیه می کنیم پیش از اینکه تصمیم خود را برای مهاجرت به قبرس شمالی قطعی کنید، با شرایط کار در حرفه خود آشنا شوید. در معرفی شغل های پردرآمد در قبرس شمالی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • مشاغل مرتبط به امور مالی: در قبرس شمالی بنادر تجاری گسترده ای وجود دارد که در آن کشتی های بزرگ تجاری تردد می کنند. همین مسئله موجب شده تا اغلب مشاغل مرتبط با امور مالی همچون حسابداری پرطرفدار شود.
  • مشاغل توریستی: گردشگری و توریسم یکی از اصلی ترین منابع اقتصادی کشور قبرس شمالی را تأمین می کند. به همین خاطر است که کلیه مشاغلی که با این صنعت در ارتباط هستند محبوب و پرطرفدار گشته اند.
  • مشاغل خدماتی: وجود گردشگران زیاد در کشور موجب شده تا مشاغل خدماتی همچون هتل و رستوران ها، کلاب ها و کازینوها نیز در لیست شغل های پردرامد قبرس شمالی قرار بگیرند.
  • آژانس های مسافرتی: آژانس هایی که اقدام به فروش بلیط و یا اجاره روزانه خانه و هتل و همچنین رزرو تور شهری می کنند، سهم گسترده ای از پویایی در اقتصاد قبرس را به دست می آورند.
  • ورزش های دریایی: افراد مشغول به کار در ورزش های دریایی نیز درآمد بالایی دارند. نجات غریق ها و افرادی که اقدام به اجاره قایق و یا کشتی می کنند، در این لیست قرار دارند.
  • ساخت و ساز مسکن: مهندسینی که در عرصه طراحی، معماری و ساخت ساختمان های مسکونی فعالیت دارند، در کشور قبرس شمالی درامد بالایی به جیب می زنند.
  • مشاورین املاک: فعالیت حوزه املاک که اقدام به خرید و فروش و سرمایه گذاری در ملک می کنند، از دیگر افراد پر درآمد قبرس هستند.
  • شرکت های تجاری، صرافی های بین المللی و مترجمین، طراحان و فعالان حوزه های IT نیز از درآمد بالایی از کار و فعالیت در قبرس شمالی به دست می آورند.

میزان حداقل حقوق در قبرس شمالی

یکی از اصلی ترین سوالات مهاجرین قبرس شمالی، میزان حداقل حقوق در این کشور است. در توضیح راجع به حقوق وزارت کار در قبرس شمالی می توان گفت این نرخ کمترین میزان حقوق، هرساله و با توجه به قوانین حاکم بر بازار، تغییر پیدا می کند. از این رو یک مبلغ ثابت نیست.

همچنین حقوق افراد در سمت های شغلی مختلف، بسته به میزان تواناییف تخصص و مهارت آنان کاملاً متفاوت خواهد بود. حتی شهر و محل کار نیز به تغییر در میزان حداقل حقوق می انجامد. در سال 2022، دولت قبرس شمالی میزان حداقل حقوق را برای هر فرد، 7 هزار لیر تعیین کرده است. این حقوق برای یک کارگر ساده در کشور قبرس شمالی تعیین شده و شامل شغل های پردرامد قبرس شمالی نمی شود.

احتمالاً حداقل حقوق وزارت کار در قبرس شما را مأیوس ساخته است. اما توجه داشته باشید که کم بودن میزان حقوق در این کشور اروپایی، به جهت کم بودن نرخ مالیات و هزینه های زندگی، کاملاً توجیه شده است. در صورتی که توانایی و تخصص شما به کارفرما ثابت شود، بدون تردید میزان حقوق شما از این مبلغ فراتر می رود.

سخن پایانی

با شغل های پردرامد قبرس شمالی آشنا شدید. این مشاغل معمولاً ارتباط تنگاتنگی با صنعت توریسم داشته و بر حول آن می چرخد. اما علاوه بر این مهندسین، قضات، وکلا و کادر درمان نیز حقوق بالایی از دولت قبرس دریافت می کنند. به خاطر داشته باشید ما با میزان تخصص و مهارت شما در شغل های مختلف آشنا نیستیم. از این رو نمی توانیم یک عدد ثابت برای حقوق شما در قبرس شمالی تعیین کنیم. تمام آنچه که در خصوص مشاغل پردآمد و حقوق آنان ذکر شد، از نظرات و تجربیات ایرانیان مقیم این کشور به دست آمده است.

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه