فاصله قبرس تا ایران

فاصله قبرس تا ایران، این جزیره رویایی و مدرن، 1637 کیلومتر است. این مسیر را می توان با هواپیما و یا سیستم حمل و نقل زمینی یا دریایی نیز پیمود. همین فاصله کم موجب شده تا قبرس به عنوان یک جزیره مدرن و معتدل، به مقصد گردشگری بسیاری از ایرانیان تبدیل شود. امروزه قبرس به جهت داشتن شرایط مناسبی برای کار و زندگی، به یکی از مقاصد مهاجرتی نیز تبدیل شده است. با ما همراه باشید تا به معرفی دقیق شهر قبرس و فاصله آن تا ایران بپردازیم.

فاصله قبرس تا ایران چقدر است؟

قبرس، کشور تمدن و تکنولوژی در همسایگی کشور ترکیه قرار گرفته و فاصله نسبتاً کمی با ایران دارد. سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه در بخش جنوبی با مصر، در بخش شرقی با سوریه و از قسمت غرب نیز با یونان همسایه است. از لحاظ جغرافیایی این کشور در قاره آسیا قرار دارد. اما از لحاظ سیاسی اروپایی بوده و عضو اتحادیه اروپاست.

همین مسئله موجب شده تا اغلب ایرانیان در سفر به قبرس، حس و حال سفر به کشورهای اروپایی را به دست آورند. ارائه سطح بالایی از امکانات رفاهی و خدماتی نیز به افزایش این حس دامن زده است. متأسفانه قبرس در اثر اختلافات سیاسی به دو بخش تقسیم شده و یک مرز مشخص میان بخش های مختلف آن شکل گرفته است.

بخش شمالی این کشور تحت حاکمیت جمهوری ترک قبرس قرار دارد و توسط ترک ها مدیریت می شود. مردم در این بخش با زبان ترکی استانبولی صحبت می کنند و با واحد پول لیر به مبادله می پردازند. درست در نقطه جنوبی این منطقه، یونانی ها ساکن هستند. 77 درصد از جمعیت کل قبرس را یونانی تبارها شامل می شوند. آن ها به زبان یونانی تکلم کرده و تسلط خوبی به زبان انگلیسی دارند. در بخش جنوبی قبرس، خرید و فروش با واحد یورو صورت می گیرد.

چگونه به قبرس برویم؟

ایرانیان قبرس را به واسطه فاصله کمی که تا ایران دارد، به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری خود انتخاب می کنند. ناگفته نماند، علاوه بر کم بودن فاصله قبرس تا ایران، بهره مندی از آب و هوای گرم و معتدل در تمام فصول سال، داشتن جاذبه های گردشگری مختلف و فرهنگ گردشگر پذیر این منطقه، تصمیم ایرانیان را برای سفر به قبرس قطعی کرده است.

جالب است بدانید که ایرانیان متمول و مرفه، تنها برای گردش و تفریح به قبرس سفر نمی کنند. در اغلب مواقع آن ها قبرس را برای انجام یک سرمایه گذاری امن در حوزه خرید ملک انتخاب می کنند. چرا که سرمایه گذاری در بازار املاک و مستغلات قبرس، موجب اخذ اقامت این کشور نیز می شود.

حالا برگردیم به سوال اصلی خودمان. چگونه باید به قبرس سفر کرد. همانطور که پیش از این نیز گفته شد، قبرس حدود 1600 کیلومتر با مرکز ایران، یعنی شهر تهران فاصله دارد. برای پیمودن این مسافت، چند گزینه مختلف پیش رو خواهید داشت.

  1. سفر هوایی به قبرس

در سفر به قبرس با هواپیما می توانید از دو شرکت هوایی ترکیش ایرلاینز و پگاسوس، بلیط خریداری کنید. این دو شرکت هوایی پروازهای غیر مستقیم به قبرس را ارائه می دهند. یعنی در طول سفر یک بار توقف در کشور ترکیه را تجربه می کنید. در انتخاب ترکیش ایرلاینز می توانید از مقاصد مختلف، همچون تهران، تبریز، شیراز، مشهد، اهواز و اصفهان به قبرس بروید. اما با انتخاب پگاسوس، سفر شما از تهران آغاز می شود. در این حالت فاصله قبرس تا ایران، با یک توقف در شهر استانبول، در حدود 5 ساعت و 35 دقیقه طی می شود.

  1. سفر زمینی به قبرس

در سفر زمینی به قبرس، مدت زمان سفر به طرز قابل توجهی افزایش خواهد یافت. در این حالت متقاضیان سفر زمینی می بایست ابتدا خود را به شهر تبریز و سپس خوی برسند. سپس به شهر رازی که مرز ایران با ترکیه است وارد شده و به سمت جنوب ترکیه حرکت کنند. با عبور از شهر آدانا به بند مرسین رسیده و باقی سفر خود را به شکل دریایی طی می کنند.

ایرانیان با طی کردن خط ساحلی مرسین به بندر گیرنه و سپس به فاماگوستا می رسند. بسیاری از ایرانیان دوست دارند تا فاصله قبرس تا ایران را بدین شکل طی کنند. چرا که معتقدند این شکل از سفر ترکیبی از هیجان و لذت است که می تواند خاطره ای خوش از سفر به قبرس به جای بگذارد.

نکات مهم در سفر به قبرس

ایرانیان در سفر به کشور ترکیه، نیازی به تهیه ویزا ندارند. همچنین ورود به قبرس شمالی که تحت حاکمیت ترک های قبرس است، بدون دریافت ویزا نیز بلامانع است. در حالیکه برای سفر به قبرس جنوبی که عضو اتحادیه اروپاست، تهیه ویزای گردشگری ضروری خواهد بود. کشور قبرس جنوبی در طول ایام نوروز و تعطیلات تابستانی سخت گیری چندانی در صدور ویزای توریستی ندارد. اما در باقی ایام سال کمی سرسختانه عمل می کند.

برای کسب ویزای توریستی قبرس جنوبی لازم است تا در ابتدا پاسپورت خود را تهیه کرده و سپس به کمک یک شرکت گردشگری، ویزای توریستی را دریافت کنید. با خرید بلیط هواپیما و اجاره یک هتل، دریافت ویزای توریستی ساده تر خواهد شد.

بهترین زمان برای سفر به قبرس

برای اینکه پیمودن فاصله قبرس تا ایران، ارزشش را داشته باشد، لازم است تا در بهترین زمان برای سفر به کشور قبرس را بشناسید و در همین زمان مشخص اقدام به سفر کنید. همانطور که پیش از این نیز گفته شد، کشور قبرس دارای آب و هوای گرم و مدیترانه ایست و به جهت داشتن آفتابی مطبوع، گردشگران مختلفی را به خود جذب می کند.

برای ما ایرانی ها بهترین زمان برای سفر به این کشور، فصل بهار است. در تابستان توریست های سایر کشورهای اروپایی برای گرفتن آفتاب و استراحت در خط ساحل، وارد قبرس می شوند. در حالیکه در بهار خبری از گردشگران اسکاندیناوی و روسی نیست.

اما اگر اصرار به سفر در فصل تابستان را دارید، بهتر است از خط ساحل قبرس دور شده و به شهرهای کوهستانی آن بروید. چرا که در فصل گرم سال دمای قبرس تا 40 درجه هم بالا می رود. قبرس در فصل پاییز و زمستان نیز گرمای لذت بخشی دارد. می توان این فصل از سال را نیز برای گردش در قبرس انتخاب کرد.

نتیجه گیری

فاصله قبرس تا ایران تقریباً کم است. می توان این فاصله 1600 کیلومتری را از طریق سفر های زمینی، دریایی و هوایی پیمود. از آنجایی که ما مرز مشترکی با این کشور نداریم، بایستی در طول سفر خود یکبار به ترکیه رفته و سپس سفر خود را برای گشت و گذار در قبرس ادامه دهیم. اما قبرس به جهت داشتن آب و هوایی جذاب، نقاط گردشگری متعدد و حال و هوای اروپایی، ارزش این مسافت طولانی و سختی سفر را دارد.

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه