مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی  و نحوه خرید یک ملک مرغوب در این جزیره زیبا، بحث اصلی ما در این مطلب خواهد بود. موقعیت عالی کشور قبرس و به خصوص بخش شمالی آن موجب شده تا امروزه بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری در حوزه ملک، خرید از این منطقه را در اولویت قرار دهند. اما در این بین بسیاری از افراد در خصوص خرید ملک در قبرس تردید دارند. با ما همراه باشید تا با بررسی مزایا خرید خانه در قبرس شمالی، به این شک و تردید پایان دهید.

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی
مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

چرا خرید ملک در قبرس شمالی سودآور است؟

بازار املاک و مستغلات قبرس شمالی کمترین قیمت را برای فروش ملک در حوزه دریای مدیترانه ارائه می دهد. همین عبارات کوتاه مهم ترین مزیت خرید ملک در قبرس را مشخص می کند. اگر تصمیم به سرمایه گذاری در مناطق اروپایی دارید و می خواهید با خرید یک ملک خوش ساخت، به طور همزمان اقامت این کشور رویایی را نیز به دست آورید، نباید در خرید خانه تردید کنید.

مطالب مرتبط: هزینه زندگی در قبرس

در قبرس شمالی کیس های متعددی برای فروش وجود دارد. این یعنی با هر بودجه ای که در اختیار دارید، می توانید صاحب یک ملک خوش ساخت در قبرس شمالی شوید. شاید تصور کنید این ها یکسری جمله تبلیغاتی و غیر واقعی هستند که تلاش می کنند تا توجه شما را به قبرس جلب کنند.

اما خیالتان راحت. خرید ملک در قبرس دیگر رویای دست نیافتنی نیست. شما می توانید با خرید در این منطقه از بسیاری از سود بالا، امنیت مالی و همچنین اقامت شهر قبرس بهره مند شوید. اما این ها تنها بخشی از مزایای خرید ملک در قبرس شمالی به حساب می آیند. سایر مزایا را می توان در موارد زیر برشمرد.

خرید ملک با پایین ترین قیمت در حوزه دریای مدیترانه

همانطور که می دانید کشور قبرس سالهاست که در اثر اختلاف بر سرمالکیت، به دو بخش شمالی و جنوبی تبدیل شده است. اگرچه در بخش جنوبی قبرس شاهد نخ توسعه و پیشرفت بیشتری هستیم، اما این بخش به واسطه عضویت در اتحادیه اروپا، قیمت بالایی برای خرید و فروش ملک ارائه می دهد.

مطالب مرتبط: خرید ملک در قبرس جنوبی 

در حالیکه در قبرس شمالی که تحت مالیک ترک هاست، قیمت ملک بسیار کم و کاملاً مقرون به صرفه است. اگر تصمیم به اسکان و اشتغال در قبرس را داشته باشید، خرید ملک برایتان ساده تر می شود. چرا که با درآمد یورویی، شانس بیشتری برای خرید یک ملک مرغوب خواهید داشت.

برخلاف قبرس جنوبی که قیمت ملک در آن بسیار بالاست، در قبرس شمالی و شهرهای مختلف آن شرایط بسیاری ساده ای برای خرید یک ملک ارزان قیمت فراهم شده است. در واقع دولت قبرس تلاش کرده تا با ایجاد قوانین ساده و اعطای وام مسکن، خرید ملک را برای ساکنین این منطقه ساده تر کند.

دریافت اقامت در کشور قبرس

خرید ملک در قبرس شانس دریافت اقامت دائم را بیشتر می کند. این یکی از مهم ترین مزایای خرید ملک در قبرس شمالی برای افرادیست که قصد مهاجرت از ایران را دارند. با خرید یک ملک مسکونی به ارزش بیش از 300 هزار یورو و مساحت بالاتر از 100 متر، اقامت موقت شما برای مدت یکسال در این کشور تضمین می شود. پس از این مطابق با قوانین کشور قبرس در خصوص اعطای اقامت از طریق سرمایه گذاری در ملک، سه سال اسکان متمادی در قبرس، منجر به اعطای اقامت دائم در این کشور می شود.

مطالب مرتبط: ایرانیان قبرس شمالی

افرادی که بودجه کافی در اختیار دارند، می توانند با خرید یک ملک به ارزش 2 میلیون یورو، پاسپورت قبرس را به طور مستقیم دریافت کنند. این مبلغ نجومی حتماً شما را متعجب کرده است! اما جای تعجب نیست وقتی دولت قبرس برای خریداران مسکن، وام های بدون بهره و دراز مدت اختصاص می دهد. با دریافت وام مسکن و تسویه منظم آن، شما نیز شانس اقامت در کشور اروپایی قبرس را به دست آورده و از این پس بدون ویزا به ده ها کشور مطرح جهان، سفر می کنید.

افزایش ارزش سرمایه در طول یکسال

برای عموم خریداران و سرمایه گذاران، نرخ رشد مسکن در کشور اهمیت بالایی دارد. اگر بدانید که در قبرس مسکن سالانه 5 الی 12 درصد رشد پیدا می کند، دیگر در خرید ملک در این منطقه تردید نمی کنید. شاید تصور می کنید مانند کشور ایران، خرید و فروش ملک با رشد و توسعه نرخ آن دردسرآمیز می شود. این در حالیست که برای فروش ملک در قبرس، هیچگاه به دردسر نمی افتید. چرا که همیشه مشتری های دست به نقد آماده سرمایه گذاری بر روی ملک شما هستید. این آیتم را می توان جزو مهم ترین مزایای خرید ملک در قبرس شمالی برشمرد.

امکان رشد سیاسی و اقتصادی قبرس شمالی

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، قبرس شمالی و جنوبی به دو بخش کاملاً مجزا تبدیل شده و حاکمیت مختلفی دارند. قبرس جنوبی عضو اتحادیه اروپاست و در آینده نزدیک به لیست کشورهای حوزه شنگن نیز اضافه می شود. اما این امید وجود دارد که در طول چند سال آینده این دو بخش از قبرس به یک متحد و یکپارچه در بیاید.

مطالب مرتبط:نظرات درمورد خرید ملک در قبرس

با این وجود می توان امیدوار بود که خرید ملک در قبرس شمالی، شما را از مزایای خرید ملک در قبرس جنوبی نیز بهره مند سازد. به خاطر داشته باشید متحد شدن دو بخش قبرس، زمینه را برای خرید ملک و سرمایه گذاری در آن محدودتر می سازد. چرا که به یکباره قبرس شمالی نیز جزو اتحادیه اروپا شده و از قوانین آن در حوزه سرمایه گذاری بر روی ملک پیروی می کند.

پرداخت مالیات کم در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی

برای افرادی که به دنبال خرید ملک تجاری در قبرس و شروع یک بیزینس هستند، مزایای خرید ملک در قبرس شمالی بیشتر خواهد بود. چرا که این کشور از نرخ مالیات بسیار کم برخوردار است. شاید عجیب به نظر برسد اما قانون پرداخت مالیات برای ملک های تجاری، به تازگی به منطقه قبرس شمالی اضافه شده و همین مسئله موجب شده تا نرخ آن در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی به مراتب کمتر باشد.

بهره مندی از امکانات رفاهی قبرس

در مقایسه با ترکیه و سایر کشورهای همسایه، قبرس شمالی از کیفیت زندگی بالاتری برخوردار است. به خصوص اگر بتوانید بعد از خرید ملک در این منطقه، به کار و فعالیت در آن نیز بپردازید. با این حساب می توانید از امنیت بالای جزیره، امکانات رفاهی متعدد آن و همچنین آب و هوای بی نظیر آن در فصول مختلف سال بهره مند شوید.

سخن پایانی

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی بسیار بیشتر از آن است که در این مطلب به آن اشاره شد. قبرس شمالی یک فرصت ایده آل برای سرمایه گذاری در حوزه ملک به شمار می آید. این منطقه علاوه بر اقتصاد پویا و پتانسیل بالا برای رشد، دارای جاذبه های طبیعی و گردشگری مختلفی نیز می باشد. این جزیره فاصله نسبتاً کمی با کشور ایران دارد. می توانید به راحتی در میان این دو کشور از طریق هواپیما و یا سیستم حمل و نقل زمینی، جابجا شوید.

مطالب مرتبط:  آرایشگری در قبرس

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه