نحوه مهاجرت به قبرس با خرید ملک

نحوه مهاجرت به قبرس با خرید ملک

نحوه مهاجرت به قبرس با خرید ملک

نحوه مهاجرت به قبرس با خرید ملک مهم ترین سوال افرادیست که قصد مهاجرت به قبرس را دارند. اساساً قوانین دریافت اقامت با خرید ملک، در کشورهای مختلف متفاوت است. برخی کشورها شرایط ساده ای برای خرید ملک تدارک دیده و برخی دیگر در این خصوص سخت گیرانه عمل می کنند. خوشبختانه کشور قبرس به خصوص قبرس شمالی، شرایط بسیار ساده ای برای سرمایه گذاری در حوزه ملک و دریافت اقامت از طریق آن، فراهم کرده است. با ما همراه باشید تا با جزئیات این طرح آشنا شوید.

نحوه مهاجرت به قبرس با خرید ملک
نحوه مهاجرت به قبرس با خرید ملک

خرید ملک، بهترین روش برای مهاجرت به قبرس

قبرس یکی از شرقی ترین جزایر دریای مدیترانه است که علاوه بر داشتن آب و هوای خاص و دل انگیز، اقتصادی پویا و فعال دارد. معمولاً ایرانی ها برای مهاجرت به قبرس، قسمت شمالی آن را انتخحاب می کنند. این بخش که تحت حاکمیت جمهوری ترک قرار دارد، شرایط ساده ای برای اقامت مهاجرین در نظر گرفته است. همچنین قیمت ملک در آن بسیار پایین تر است.

قبرس شمالی به قدری جذاب، امن و توریستی است که لقب مروارید کوچک مدیترانه را به خود اختصاص داده است. در این جزیره امن 6 شهر مختلف وجود دارد که هر یک شرایط متفاوتی را برای زندگی و معاش رقم می زنند. برخی از آن ها توریستی بوده و لایف استایل خاصی دارند. در عوض برخی دیگر به جهت نداشتن خط ساحل، از گردشگر کمتری برخوردارند و آرامش بیشتری دارند. اما قوانین اخذ اقامت از طریق خرید ملک در کلیه شهرها یکسان است.

با توجه به اینکه قبرس به یکی از جدیدترین مقاصد گردشگری و مهاجرتی ایرانیان تبدیل شده، بحث راجع به این قوانین بسیار داغ شده است. شما نیز اگر به دنبال یک روش مناسب برای مهاجرت، اسکان و حتی فعالیت در قبرس هستید، بد نیست تا با این قوانین آشنا شوید.

مطالب مرتبط: ایرانیان قبرس شمالی

آشنایی با مزایای خرید ملک در قبرس

خرید ملک در برخی کشورهای خارجی برای خردیاران عواید اقامتی نیز به همراه دارد. قبرس یکی از همین کشورهاست. در این روش خریدار به همراه همسر و فرزندانی که تا 24 سال سن دارند، با خرید یک ملک، اقامت موقت قبرس را دریافت می کنند. نکته مهم و قابل توجه در خرید ملک در قبرس، عدم نیاز به حضور در قبرس است. این یعنی شما می بایست برای تمدید اقامت خود تنها یک روز در قبرس حاضر شوید و نیاز به اقامت دائم در آن نخواهید داشت.

5 سال پس از تمدید اقامت، تابعیت این کشور به شما اعطا می شود. از آنجایی که قبرس عضو اتحادیه اروپاست، با دریافت تابعیت این کشور می توانید بدون ویزا به ده ها کشور اروپایی سفر کرده و زندگی کنید. شاید با خود فکر می کنید این شرایط در بسیاری از کشورهای همسایه نیز وجود دارد. پس چرا باید قبرس را برای خرید ملک و سرمایه گذاری در آن انتخاب کنم؟

در جواب به این سوال می بایست به یک ویژگی خاص و متمایز در نحوه مهاجرت به قبرس با خرید ملک اشاره کنیم. دولت قبرس برای خریداران مسکن یک طرح عالی و کاملاً در دسترس تدارک دیده است.. شما می توانید در خرید ملک از قبرس، 70 درصد کل مبلغ ملک را از دولت وام بگیرید. سپس ملک را اجاره داده و با اجاره بهای ان، نه تنها اقساط خود را پرداخت کنید، بلکه به سودآوری نیز برسید.

مطالب مرتبط: خرید ملک در قبرس جنوبی

علاوه بر این روند رشد مسکن در قبرس کاملاً صعودی است. این یعنی هر قدر زودتر اقدام به خرید ملک در قبرس کنید، سود بیشتری از این تورم می برید. به خاطر داشته باشید خرید خانه در قبرس اگرچه سودآور است اما اجازه کار و فعالیت را به شما نمی دهد.

مهم ترین قوانین خرید ملک در قبرس

اخذ اقامت از طریق خرید ملک در قبرس بسیار ساده است. کافیست مراحل زیر را دنبال کنید تا در کوتاهترین زمان، اقامت موقت این کشور اروپایی را به دست آورید.

  1. در وهله اول لازم است تا حداقل یک یا دو ملک را به ارزش کلی 300 هزار یورو خریداری کنید. زمانی که درخواست اقامت می دهید، می بایست 200 هزار یورو را پرداخت کرده باشید.
  2. سپس 30 هزار یورو را در مدت سه سال در یکی از سپرده های بانکی کشور قبرس قرار دهید. به خاطر داشته باشید در طول این سه سال حق برداشت از این حساب را نخواهید داشت.
  3. برای اینکه بتوانید در قبرس ملک خریداری کنید و در آن ساکن شوید، لازم است تا پیش از هر چیز ثابت کنید که درآمد کافی برای زندگی در قبرس دارید. این درآمد می بایست از خارج از کشور قبرس تأمین شده و ارتباطی به کار شما در این کشور نداشته باشد. برای فرد متقاضی 3 هزار یورو در سال و برای همسر و هر یک از فرزندان 5 هزار یورو در سال درآمد لازم است. در صورتی که والدین خود را نیز به قرس ببرید، لازم است به ازای هر یک از آن ها 8 هزار یورو درآمد سالانه را تضمین کنید.

چه کسانی واجد شرایط خرید ملک در قبرس هستند؟

اغلب ایرانیان تصور می کنند، به جهت نداشتن مدرک زبان و یا عدم امکان حضور در مصاحبه های حضوری، واجد شرایط خرید ملک در قبرس نیستند. این در حالیست که برای سرمایه گذاری در بازار املاک و مستغلات قبرس، هیچ نیازی به مدرک زبان و یا مصاحبه نخواهید داشت.

معمولاً افراد بالای 18 سال که سابق سوءپیشینه در کشور مبدأ را نداشته باشند و بتوانند درآمد سالیانه خود را نیز تضمین کنند، برای خرید ملک در قبرس واجد شرایط هستند. خوشبختانه نحوه مهاجرت به قبرس از خرید ملک بسیار ساده است و پیش شرط های مختلفی ندارد. این یعنی در خرید ملک از این منطقه وقت، انرژی و پول زیادی را هدر نخواهید داد.

سخن پایانی

با نحوه مهاجرت به قبرس با خرید ملک آشنا شدید. برخلاف سایر کشورهای اروپایی که شرایط سختی برای اعطای اقامت از طریق خرید ملک دارند، قبرس از قوانین ساده تری پیروی می کند. افرادی که می توانند بودجه لازم برای خرید ملک در قبرس را تهیه کرده و درآمد سالیانه خود را نیز اثبات کنند، به راحتی می توانند با گذر 5 سال، تابعیت این کشور را دریافت کرده و با داشتن یک پاسپورت قوی به سایر کشورهای اروپایی نیز سفر کنند.

مطالب مرتبط: هزینه زندگی در قبرس

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه